Egyre többen szokták kérdezni, hogy miért nem található már meg az Avon katalógus hátoldalán a szokott helyen a kampányzárás időpontja? Igazából nem tudom miért annyira fontos, hiszen a még nem highteches Avon tanácsadónők többsége is be tud jelentkezni Avonos felületükre és ott a jobb felső sarok rendszerint ordítja a kampányzárás pontos időpontját :)
Egyébként nagyon elmés dolog, hogy a katalógusban a kampányzárás időpontja mindig a katalógus egy másik oldalára kerül. Így legalább minden szépségtanácsadó / vásárló aki szeretné nyomon követni a kampányzárás pontos időpontját az végig lapozgathatja az egész katalógust :) Hiába ez egy jó alap butikos marketing. A nagyobb mamut üzlethálózatokban is rendszerint minden mindig el van dugva és az ember szépen mindent végig néz s közben ami megtetszik mehet a kosárba. A mi katalógusunk sem más mint egy butik, erre szokták mondani, hogy ez az Avon tanácsadónő boltja, amelyen keresztül értékesítheti és prezentálhatja a termékeit.
Az a legjobb amikor sok hölgy egyszerre nézegeti a termékkatalógust, ezt hívjuk katalógus partinak. A legtöbb Avon kontakt pontban ilyenre van lehetőség, a sok púder és sminkpartik közepette.
A kampányzárás itt az Avonnál mindig egy lélektani pillanat. Nagyon sok szépségtanácsadó a rendeléseinek a feladását az utolsó pillanatokra hagyja. Ez azért van mert a vásárlók nagyon sokáig képesek ülni az amúgy értékes katalógusokon . . . érdemes a vásárlókkal intenzívebb kapcsolatot tartani és serkenteni őket a rendelések gyorsabb továbbítására. S arról sem szabad elfelejtkezni, hogy a Vis Major mindig beüthet egy kampányzáráskor. Leállhatnak a rendeléseket amúgy korrekten fogadó szerverek és eltűnhet a telefonos (IVR) szolgáltatás is. Ilyenkor aztán aki még nem lett túl a rendelés feladáson, lehet egy ilyen technikai hiba miatt lecsúszik az aktuális kampányról. Ezért érdemes a rendeléseket mindig a kampányzárás előtti napokon feladni vagy pedig a kampányzárás időpontja előtt 5-6 órával.